رنگ مد سال ۲۰۱۳

رنگ مد امسال  ۲۰۱۳-۱۳۹۲ مشخص شد سرزندگی، درخشندگی وشکوه، ظرافت رنگ و زیبایی فوق العاده ، هارمونی رنگ واحساس از ویژگی های این رنگ خیره کننده میباشد.

رنگ مد سال 2013موسسه پنتون قدرتمندترین شرکت در زمینه رنگ و استانداردهای رنگ حرفه ای در صنایع طراحی و دیزاین میباشد. امروز شرکت پنتون رنگ سبز زمردی Emerald به عنوان رنگ سال – ۱۳۹۲ ۲۰۱۳ اعلام کرد.
سبز زمردی مانند اسمش باشکوه است، سمبل زیبایی،جنب و جوش، نشاط و زندگیست.
سبز زمردی یادآور سنگ های گرانبهای قیمتی و درخشان و خیره کننده می باشد. از دوران باستان و در فرهنگ ها و مذاهب مختلف سبز زمردی سمبل سرزندگی و نشاط بوده است.
سبزرنگ زندگی،  که در طبیعت به صورت فراوان چشم انسان را نوازش می دهد،شاید بهترین انتخاب امسال  دردنیای پیچیده ی امروزاست.

استقبال از رنگ سبز درنیای مد به ویژه لباس های زنانه و حتی بر روی فرش قرمز طی چند سال اخیر در حال افزایش است. برای هر ظیافتی این رنگ مناسب است کلاسیک وشیک .

رنگ سبز زمردی برای زیبایی و آرایش
سایه سبز چشمانتان را زیبا و جذاب می کند بخصوص چشم های سبز و آبی. اگر چشمان قهوه ای دارید با رنگ سبز به آنها عمق و جذابیت دهید. این رنگ زیبا را با رژ گونه هلویی یا صورتی و رژ لب قرمز هماهنگ و ست کنید .

برگزیدن رنگ سال توسط مؤسسه پنتون، تأثیر بسیار بالایی در تعیین رنگ پوشاک و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور های غربی می گذارد، اما این بدین معنا نیست که رنگ های دیگر مورد بی توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می گیرد، بلکه بر پایه نیاز مشتری این رنگ، رنگ غالب در طراحی و تولید در چنین صنایعی می شود.
شایان ذکر است pantone تولید کننده تجهیزات حرفه ایی برای طراحان گرافیک عکاسان و طراحان دکوراسیون و چاپ پارچه و … میباشد از جمله میتوان به کاتالوگ های رنگ و دستگاه های کپچر رنگ و یا کالیبره کننده های مانیتور و پرینتر اشاره کرد.

«لیتریس ایستمن» مدیر اجرایی انیستیتوی رنگ «پانتون» میگوید: «رنگ سبز بیشتر از همه رنگها در طبیعت دیده میشود، بنابراین چشم آدمها هم با این رنگ آشنا است. این رنگ همچنین نماد رشد، تازگی و کامیابی است، هیچ رنگ دیگری به این اندازه نمی تواند حس احیا را به بیننده القاء کند.»

حالا چرا زمردی؟ زمّرد درخشان وخوشرنگ است و هارمونی و نظم را به بیننده یادآوری میکنند، بنا به عقیده «ایستمن» رنگ زمرّدی به راحتی قابل پیاده سازی در طرح های تولید کنندگان پوشاک است و جلوه خوبی به طیف وسیعی از تولیدات برندهای معروف می دهد.

ستاره هایی مانند انجلینا جولی، کاترین زتا جونز و الیزابت ماس در جریان اهدای جوایز «گلدن گلوب ۲۰۱۱» با پوشیدن لباس های زمرّدی نشان دادند که این رنگ قابلیت بازاریابی و عرضه در میان خوش پوشان را دارد. تا به اینجای کار هم طراحان خرده پا و عرضه کننده های کمتر شناخته شده پوشاک هم انتخاب این رنگ را پذیرفته اند و حالا در حال آمادگی برای عرضه لباس های زمرّدی مناسب بهار هستند.